Jak utrzymać działalność firmy podczas pandemii koronawirusa
W tej chwili pandemia globalnego koronawirusa (COVID-19) powoduje spustoszenie w dużych i małych firmach na całym świecie.
W przypadku dużych przedsiębiorstw niewiele pozostaje do zrobienia, ale skupić się i spróbować ograniczyć straty w miarę kontynuowania przymusowych zamknięć spowodowanych wybuchem. Jednak w przypadku mniejszych firm każda mijająca chwila zakłócenia działalności może zbliżyć ich do zaprzestania działalności na dobre.
Dla małych firm, które miały szczęście zgromadzić znaczne rezerwy gotówkowe, które mogą poradzić sobie z kryzysem, nadszedł czas, aby ograniczyć i opracować plany ich ostatecznego otwarcia. Co do reszty, nadszedł czas, aby spróbować stworzyć strategię, aby przetrwać.
Według badań przeprowadzonych przez JPMorgan Chase Institute, średnia amerykańska mała firma należy do tej drugiej kategorii . Istnieje również wiele niepotwierdzonych dowodów sugerujących, że ich europejscy odpowiednicy są w podobnej formie. Tak więc, aby pomóc właścicielom firm w niemożliwej do uniknięcia sytuacji, gdy próbują prowadzić swoją firmę przez ten kryzys, oto przewodnik, w jaki sposób utrzymać działalność firmy podczas tej pandemii.
Zacznij od zmniejszenia wydatków
W przypadku każdej firmy, która ma obecnie trudności z przepływami pieniężnymi, pierwszą rzeczą do zrobienia jest ograniczenie jak największej liczby bieżących kosztów z miesięcznych wydatków. Oznacza to natychmiastowe zawieszenie wszelkich uznaniowych zakupów biznesowych .
Mogą to być:
- Powtarzające się zamówienia na materiały biurowe
- Datki charytatywne
- Materiały szkoleniowe dla pracowników i koszty sesji
- Zakupy środków trwałych (meble biurowe, komputery itp.)
W ciężkich okolicznościach może być nawet rozsądna próba renegocjacji kosztów wynajętej powierzchni biurowej lub uzgodnienie z wynajmującym odroczonego harmonogramu płatności. W takiej sytuacji w najlepszym interesie wynajmującego leży współpraca z firmami, którym brakuje gotówki, aby nie dopuścić do niewywiązania się z umów najmu.
Próba wpłynięcia na plan ciągłości działania
Ze względu na nagłą naturę pandemii koronawirusa zdecydowana większość małych firm została złapana na nogi, kiedy pojawiły się zamówienia na zamknięcie biura i powierzchni handlowej. Większość nie planowała ciągłości biznesowej, co oznaczało, że nie mieli pojęcia, jak spróbować kontynuować działalność w miarę rozwoju sytuacji. Czy ci się to podoba, czy nie, wymyślenie takiego planu i znalezienie sposobu jego realizacji jest teraz absolutną koniecznością.
W przypadku firm, które stoją obecnie w obliczu zamknięcia biura, bezpośrednią koniecznością jest przygotowanie się do wsparcia pracowników w pracy z domu. Jeśli jest to technicznie wykonalne, najlepiej to osiągnąć, konfigurując rozwiązanie VPN na miejscu, aby zapewnić bezpieczny, zdalny dostęp do komputerów stacjonarnych w biurze. W niektórych przypadkach istniejące routery biurowe będą już zawierać tę funkcję. Jeśli nie, zarejestrowanie się w usłudze wirtualnego pulpitu może zapewnić małym firmom szybki sposób na uruchomienie zdalnych pracowników z oprogramowaniem biznesowym i dostępem do plików, których potrzebują do pracy.
W przypadku firm stojących przed ograniczeniami lub zamknięciami sklepów detalicznych pierwszym priorytetem jest znalezienie sposobu na utrzymanie przepływu dochodów poprzez zastosowanie alternatywnych modeli biznesowych. Może to polegać na utworzeniu szybkich sklepów eCommerce do obsługi zamówień online lub zapisaniu się do usługi telefonicznej w chmurze, aby umożliwić pracownikom domowym przyjmowanie zamówień bezpośrednio. Jest to strategia, która potrafi zdziałać cuda, jak dowiadują się teraz nawet małe rodzinne sklepy rolne na wsi we Francji . A restauracje mogą próbować przejść na model odbioru lub dostawy do domu.
W każdym razie, im bardziej skuteczna może być firma w reorientacji działalności, tym większa szansa, że nadal będą przynosić wystarczającą ilość pieniędzy, aby utrzymać się na działalności. Ponadto wpływ na funkcjonalny plan ciągłości działania powinien pomóc w zapobieganiu zwolnieniom pracowników, co również powinno być kluczowym celem. W końcu nic nie pomaga, aby firma przetrwała kryzys, jeśli wyjdzie z niego tylko wtedy, gdy pracownicy nie będą musieli wracać do normalnej działalności.
Podwój marketing, zasięg
Mimo, że właściciele małych firm kuszą, aby zaprzestać działalności marketingowej, aby zaoszczędzić pieniądze, gdy ta sytuacja się wydarzy, jest to odwrotność tego, co powinni zrobić.
Zamiast tego powinni podjąć kroki w celu podwojenia istniejących działań marketingowych. Na przykład wystarczy spojrzeć na to, jak firmy zareagowały w poprzednich kryzysach i jak przyczyniło się to do ich ożywienia gospodarczego – a także do poprawy sytuacji w gospodarce.
W tym przypadku ważne jest, aby małe firmy zachowywały rozsądek i oszczędzały pieniądze w miarę możliwości. Aby to zrobić, dobrym pomysłem jest, aby małe firmy przyjęły rozwiązania analityki biznesowej, które mogą pomóc im w skoncentrowaniu się na marketingu na ich najcenniejszych klientach. Chociaż w takich okolicznościach inwestowanie w takie rozwiązania może wydawać się sprzeczne z intuicją, jest to jedyny sposób, aby upewnić się, że każdy dodatkowy wydany dolar marketingowy może przynieść wyniki w postaci zwiększonej sprzedaży. To nie jest wysiłek, który może pozwolić małej firmie popełnić błąd w tak niebezpiecznym momencie.
To także doskonały czas na zwiększenie wysiłków w celu dotarcia do klientów. Już teraz podejmowane są oddolne wysiłki mające na celu zachęcenie osób poddanych kwarantannie do dalszego protekcjonowania lokalnych firm, aby pomóc w powstrzymaniu najgorszych możliwych skutków ekonomicznych. Opierając się na takich wysiłkach i docierając do klientów, małe firmy mogą uzyskać znaczny wgląd w ich potrzeby w czasie kryzysu, aby lepiej im służyć. Ponadto taka strategia ma efekt domina, polegający na informowaniu lokalnych mieszkańców, że firma nadal działa w miarę rozwoju sytuacji.
Skorzystaj z pomocy rządowego biznesu
Bez względu na to, gdzie spojrzysz, rządy na całym świecie robią wszystko, aby wstrzyknąć pieniądze do swoich gospodarek, aby stępić szkody ekonomiczne wyrządzone przez koronawirusa. Duża część tej gotówki przeznaczona jest dla małych firm, aby pomóc im przetrwać kryzys. W Europie praktycznie każdy rząd krajowy ujawnił plany ratowania nękanych firm – niektóre z nich obiecują nieograniczone wsparcie, aby utrzymać działalność.
W Stanach Zjednoczonych rządy federalne i stanowe są w trakcie wdrażania szerokiej gamy środków pomocy dla małych firm . W zależności od konkretnych okoliczności większość firm powinna mieć możliwość skorzystania z jednego lub więcej z tych programów. Może to zapewnić niezbędną ochronę finansową, jeśli poprzednie środki nie utrzymają działalności firmy. Oczywiście konieczne jest sprawdzenie warunków związanych z każdym programem, aby upewnić się, że warto go przestrzegać przed podjęciem jakiegokolwiek zobowiązania.
Pracuj ciężko, aby przetrwać
W przypadku każdej firmy, która była w dobrej kondycji finansowej przed rozpoczęciem kryzysu, powyższe kroki powinny stanowić plan działania, aby utrzymać się na rynku do czasu poprawy sytuacji. Przy odrobinie wysiłku, ciężkiej pracy i odrobiny szczęścia powinno być możliwe wyjście z kryzysu dzięki lżejszej i wydajniejszej operacji, która jest gotowa do ponownego rozwoju. Ostatecznie jest to najlepszy wynik, na jaki każda firma może liczyć w tych niezwykłych i nieoczekiwanych okolicznościach.
Powodzenia.