Nowoczesna sprzedaż
Świat, w którym żyjemy szybko się zmienia. Na rynku nieustannie pojawiają się nowe sprzęty, auta, oprogramowania. To co kiedyś było super modne, odchodzi do lamusa. Oczywiście zawsze tak było, niemniej mamy wrażenie, że tak szybki postęp stawia większe wyzwania przed przedsiębiorcami. A nadążanie za nowościami nie może się już ograniczać tylko i wyłącznie do oferty firmy, ale również powinno dotyczyć sposobu szeroko pojętego zarządzania. Jednymi z działów, gdzie wdraża się nowoczesne rozwiązania i strategie są działy handlowe. Nowe spojrzenie na sprzedaż musi być całkowicie zintegrowane z rzeczywistymi zachowaniami i potrzebami klientów, a informatyzacja i globalizacja spowodowały konieczność wprowadzenia nowych zasad a także kanałów dystrybucji.
Sprzedaż internetowa
Jedną z możliwości, a w obecnych czasach wręcz koniecznością, jest promocja firmy w Internecie. Absolutnie każda firma musi posiadać swoją stronę www. W przeciwnym razie szanse na jej poznanie są bardzo małe. Już nawet mikro – przedsiębiorstwa, czy firmy jednoosobowe dbają o dobrą pozycję się w sieci. Wiele firm w ogóle działalność swoją przeniosło tylko do Internetu. Można w ten sposób porozmawiać z psychologiem, wziąć kredyt, zrobić zakupy. Nikt z nas nie wyobraża sobie pewnie już życia bez takich możliwości. I o ile zakupy ubrań czy żywności nikogo nie dziwią to zakup części czy komponentów wielkogabarytowych do przemysłu ciężkiego może już nie by taki oczywisty. Zakup płyt z tworzywa o długości 2 m lub 3 m, zakup załadowanej palety rolek gum? Dlaczego nie? W obecnych czasach jest to możliwe.
Sprzedaż internetowa jest nieprawdopodobnie wygodna zwłaszcza dla kupujących. Wyobraźmy sobie osobę, która nie ma czasu na bieganie po hurtowniach, a potrzebuje konkretny materiał, który później trzeba dostarczyć do domu. Dzięki zakupom przez internet takie są są realne, proste i szybkie, nie musimy się martwić także o dostawę.
Kto może sprzedawać w Internecie
W zasadzie każdy może podjąć się sprzedaży on line. Należy jednak pamiętać, że sprzedawca musi wzbudzać zaufanie, a przede wszystkim być uczciwy w przedstawianiu swojej oferty. Nie ma tu miejsca na kłamstwa. W sprzedaży internetowej wymagana jest postawa fair play.
Jedną z firm znanych na rynku, sprzedających on line jest Normapol. Firma od początku swojego istnienia korzysta tylko i wyłącznie z tego kanału dystrybucji. Strona www firmy jest przejrzysta i czytelna, łatwo się po niej poruszać. Na uwagę zasługuje fakt, że nie jest to typowy sklep internetowy, a preferowany kontakt z firmą, to kontakt mailowy. Klient wysyłając zapytanie opisuje swoje potrzeby, po czym otrzymuje wycenę na interesujące go materiały. Sprawdziliśmy ten sposób działania. Rzeczywiście, szybko i wygodnie można poprosić o ofertę i dokonać zakupu.
Czytaj – Opakowania kartonowe – zróżnicowane propozycje producentów
Nie wszyscy jeszcze przekonali się do sprzedaży czy zakupów w Internecie. Wiele osób mówi, że takie „nowoczesne sprawy” nie są dla nich. Jednak zawsze warto spróbować i do tego zachęcamy osoby, które preferują tylko tradycyjny sposób zakupów.